Az hogy a 2020 évünk enyhén szólva viharos volt, senkit nem lep meg. A vírus terjedése és a járvány kialakulása miatt a legtöbb ország leállásra kényszerült és ez által az embereket otthonukba taszította. Ez számos változást igényelt és hozott, beleértve a ruhatárunkat is. Ha az otthonunkban ragadunk, az otthoni ruha mindennapi viseletté válik.

A bezárások, a szabadtér tevékenységek szabályozott időpontjai és a maszkok előírása miatt a divat elkezdett megváltozni. A kényelem iránti fokozott érdeklődés az elmúlt időszakban nőtt.

Mivel az alkalmi ruhák egyre funkcionálisabbak lettek és az edzőtermi ruhákat úgy tervezték, hogy még az edzőtermen kívül is jól nézzenek ki, ez által elkerülhetetlen volt a stílusok keveredése. Így a trendek változása volt a láthatáron. Egyre fontosabbá vált, hogy ne csak stílusosak hanem kényelmesek is legyenek a választott ruhadarabok.

Otthoni ruhák amelyek átveszik a bezárt életmódunkat

Mivel a járvány arra kényszerített, hogy a szabadban lévő időtöltést beltérre cseréljük, számos embernek otthon kellett dolgoznia és a legtöbb társasági eseményt le kellett mondania. Amikor az egyébként hatalmas, globális világunk hirtelen a képernyő mögé és a négy fal közé zsugorodott.

Mivel a fogyasztók hosszabb ideig maradnak otthon, és kevesebb pénzt költenek, a kiskereskedők emellett számíthatnak arra, hogy a otthoni ruházat népszerűvé válik. A nők esetében ezek lehetnek feldobható ruhák, luxuspizsamák,míg a férfiak könnyű szövetek,rövid ujjú ingek és rövid garnitúrák vásárlása felé néznek a melegítőnadrágok és pulóverek alternatívájaként.

Mivel, hogy nem volt hova menni így az öltözködésünk teljesen megváltozott. A divatos ruházat utáni igényünk teljesen megtorpant és az otthoni ruhára való keresletünk pedig nőtt és hamarosan fő divat választásunkká vált.

Igyekszünk az otthon töltött perceinket minél kényelmesebben és vidámabban tölteni. Ennek következményeképp olyan ruhadarabokat választunk melyek stílusosak viszont igen kényelmesek.

Fenntarthatóság iránti érdeklődés

Ami igen meglepő, hogy a világjárvány megnövelte a fogyasztók érdeklődését a fenntarthatóság iránt és örömmel látható, hogy azokat a cégeket választják melyek jártasak ebben a témában.

Egyre tudatosabbak az emberek azzal kapcsolatban, hogy mit választanak illetve, mibe öltöznek. Ezen pontok figyelembe vétele, ahelyett, hogy trend lenne, inkább a fogyasztói gondolkozásmód változásának tekinthető. A vásárlók jobban odafigyelnek majd arra, hogyan bánnak a vállalkozások dolgozóikkal és a bolygóval.

A társadalmi okok hitelessége és átláthatósága továbbra is prioritást élvez és a márkáknak meg kell próbálniuk valódi és pozitív változást elérni. Ezek a szempontok meghatározó tényezők lehetnek, hogy a fogyasztók kiben döntenek márkahűséget.

Otthoni ruha a szabadban

Mivel az elmúlt hónapokban megszoktuk, hogy kényelmes társalgó ruhákat viselünk, felveti a kérdést, hogyan akarunk öltözködni, ha lesz okunk újra felöltözni?

Köztudott,hogy a vásárlók előnyben részesítették a nappali ruházatot a globális bezárás idején. Bár a világ újra kinyílik, nem jelenti azt, hogy ezek a cikkek teljesen eltűnnek. Az otthoni irodákat létesítők számának növekedésével a kényelmes szövetek és ruházat valószínűleg megmarad ebben az új munkamódszerben

Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem akarunk kiöltözni és hogy az ilyen típusú ruháinkat csökkenteni fogjuk. Viszont az a tény már felmerülhet, hogy a jól megszokott kényelmet, melyet valljuk be igen gyorsan megszoktak az emberek, miként fogják leváltani.

Különösen érdekes látni, hogy a megváltozott életstílusunk mit jelent azon márkák számára amelyek közvetlen ellentétben állnak az otthoni ruházatot gyártókkal.

Ami a jövőt illeti, úgy tűnik az otthoni ruha iránti kereslet nem valószínű, hogy leapadna. Mivel az ügyfelek megtapasztalták a szép otthoni környezet és a kényelmesebb, áramvonalasabb gardrób gondozásának előnyeit, nehezen elképzelhető, hogy felhagyjanak ezzel a gyakorlattal.

Jövő a kényelemben

A ruhák kényelmét jutalmazó elmozdulás arról tanúskodik, hogy a divat egy folyamatosan fejlődő iparág, amely tükrözi az általunk megélt időket. Ha a járvány előtti életet a kényelmes sportos öltözék jellemezte, a járvány idején az öltözködési kódot néhány szinttel feljebb csúsztatták a kényelmi skálán.

Míg a világjárvány utáni öltözék valószínűleg egy kis luxust ad otthoni ruháink megjelenéséhez. Legyen szó anyagi eredetű, vagy kifejezetten csillogó ruhákról.